Great Britain. Colonial Office : Canada, formerly British North America, entry books (CO 43)

Bobines disponibles : 7

Notice bibliographique du document

Créateur
Great Britain. Colonial Office.
Titre
Great Britain. Colonial Office : Canada, formerly British North America, entry books (CO 43)
Grande-Bretagne. Bureau colonial : Canada, autrefois Amérique du Nord britannique, livres d’inscriptions (CO 43)
Identificateur
MIKAN: 103910
Reels/Bobines: C-13607 to C-13614
Archival Reference/Référence Archivistique: MG 11 CO 43, R10976-12-0-E
oocihm.lac_mikan_103910
lac_mikan_103910
Sujet
Government
Foreign relations
Gouvernement
Relations extérieures
Document original
Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
Notes
1763/1873
Langue
anglais
Description
The Colonial Office was a government department of the United Kingdom, first created to deal with the colonial affairs of British North America. It was headed by the Secretary of State for the Colonies, known as the Colonial Secretary. Prior to 1768, responsibility for the affairs of the British colonies was overseen by the Secretary of State for the Southern Department and a Privy Council committee called the Board of Trade and Plantations. In 1768, the separate American or Colonial Department was established to deal with British North America. The department was abolished in 1782 with the loss of the American colonies. Responsibility for the remaining colonies was first given to the Home Office, then, in 1801, it was transferred to the War Office. In 1854, this office was divided into two and a new Colonial Office was created to deal with colonial needs, and this new office was assigned to the Secretary of State for the Colonies.
This collection consists of entry books (copies of out-letters) relating to both Upper and Lower Canada. Also included are letters, representations, reports with commissions and instructions sent from the offices of the Board of Trade, 1763-1784, and from the Secretary of State, 1784-1873, usually signed by the Under Secretaries.
Le Bureau colonial, un département du gouvernement du Royaume-Uni, fut créé à l’origine pour traiter des affaires coloniales de l’Amérique du Nord britannique. Il était dirigé par le secrétaire d’État aux colonies, connu alors sous le nom de secrétaire colonial. Avant 1768, la responsabilité des affaires des colonies britanniques relevait du secrétaire d’État pour le département du Sud et d’un comité du Conseil privé appelée le Bureau du commerce et des plantations. En 1768, un département américain ou colonial distinct fut instauré pour traiter des affaires de l’Amérique du Nord britannique. Ce département fut aboli en 1782 suite à la perte des colonies américaines. La responsabilité des dernières colonies fut d’abord confiée au Home Office avant d’être transférée, en 1801, au War Office. En 1854, ce dernier fut divisé en deux et un nouveau bureau colonial fut créé pour répondre aux besoins des colonies. La direction de ce nouveau bureau fut confiée au secrétaire d’État aux colonies.
Cette collection est constituée de livres d’inscriptions (copies de lettres expédiées) se rapportant tant au Haut qu’au Bas-Canada. On y trouve aussi des lettres, des déclarations, des rapports avec des commissions et des instructions envoyés par les bureaux du Board of Trade, 1763-1784, et par le secrétaire d’État, 1784-1873, lesquels sont généralement signés par les secrétaires adjoints.
URL
https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_103910