Great Britain. Colonial Office : emigration, original correspondence (CO 384) : Finding Aid 647: Nominal index to passenger lists in volumes 1, 3, 12, 13, 23, 27, 28 and 83

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Document Record

Creator
Great Britain. Colonial Office.
Title
Great Britain. Colonial Office : emigration, original correspondence (CO 384) : Finding Aid 647: Nominal index to passenger lists in volumes 1, 3, 12, 13, 23, 27, 28 and 83
Grande-Bretagne. Bureau colonial : émigration, correspondance originale (CO 384) : Instrument de recherche 647 : Index nominatif des listes de passagers se trouvant dans les volumes 1, 3, 12, 13, 23, 27, 28 et 83
Identifier
MIKAN: 104563
Reels/Bobines: C-4252
Archival Reference/Référence Archivistique: MG 11 CO 384
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Subject
Government
Genealogy
Gouvernement
Généalogie
Document source
Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
Notes
1872/1896
Language
English
Description
The Colonial Office was a government department of the United Kingdom, first created to deal with the colonial affairs of British North America. It was headed by the Secretary of State for the Colonies, known as the Colonial Secretary. Prior to 1768, responsibility for the affairs of the British colonies was overseen by the Secretary of State for the Southern Department and a Privy Council committee called the Board of Trade and Plantations. In 1768, the separate American or Colonial Department was established to deal with British North America. The department was abolished in 1782 with the loss of the American colonies. Responsibility for the remaining colonies was first given to the Home Office, then, in 1801, it was transferred to the War Office. In 1854, this office was divided into two and a new Colonial Office was created to deal with colonial needs, and this new office was assigned to the Secretary of State for the Colonies.
This collection forms part of Finding Aid 647. It is a nominal index to passenger lists found in volumes 1, 3, 12, 13, 23, 27, 28 and 83 of the Colonial Office 384 records. Please note, that the aforementioned volumes are not available in the Héritage Collection. They are available in the Library and Archives Canada microfilm collection.
Le bureau colonial, un département du gouvernement du Royaume-Uni, fut créé à l’origine pour traiter des affaires coloniales de l’Amérique du Nord britannique. Il était dirigé par le secrétaire d’État aux colonies, connu alors sous le nom de secrétaire colonial. Avant 1768, la responsabilité des affaires des colonies britanniques relevait du secrétaire d’État pour le département du Sud et d’un comité du Conseil privé appelée le Bureau du commerce et des plantations. En 1768, un département américain ou colonial distinct fut instauré pour traiter avec l’Amérique du Nord britannique. Ce département fut aboli en 1782 suite à la perte des colonies américaines. La responsabilité des dernières colonies fut d’abord confiée au Home Office avant d’être transférée, en 1801, au War Office. En 1854, ce dernier fut divisé en deux et un nouveau bureau colonial fut créé pour répondre aux besoins des colonies. La direction de ce nouveau bureau fut confiée au secrétaire d’État aux colonies.
Cette collection fait partie de l’instrument de recherche 647. Il s’agit d’un index nominatif des listes de passagers trouvées dans les volumes 1, 3, 12, 13, 23, 27, 28 et 83 des dossiers du Colonial Office (CO 384). Veuillez noter que les volumes précités ne sont pas disponibles dans la collection Héritage. Ils sont disponibles dans la collection des microfilms de Bibliothèque et Archives Canada.
URL
https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_104563