Public Service Commission : Commissioners meetings

Available reels: 4

Document Record

Creator
Public Service Commission of Canada.
Title
Public Service Commission : Commissioners meetings
Commission de la fonction publique : Réunions des commissaires
Identifier
MIKAN: 134426
Reels/Bobines: T-8074, T-9935 to T-9937
Archival Reference/Référence Archivistique: RG 32 J 2, R234-52-X-E, R234-52-X-F
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Subject
Government
Gouvernement
Document source
Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
Notes
1953/1985
Language
English
French
Description
The Civil Service Commission was established in 1908 under the Civil Service Amendment Act, which introduced the principle of merit as established by competition. The Civil Service Act of 1962 preserved the independence of the CSC and the Public Service Employment Act of 1967 reaffirmed the merit principle and changed the name of the CSC to Public Service Commission (PSC). The PSC is an independent government agency that safeguards merit-based hiring, non-partisanship, representativeness (aboriginal people, visible minorities, women, and people with disabilities) and the use of both official languages (English and French) in the Canadian public service. The PSC has the mandate to appoint people to the public service, and to promote people within the government. The PSC can also assist government departments with hiring and assessment tools.
This collection consists of agendas, minutes and supporting documents from Commissioners' meetings.
La Commission du service civile a été établie en 1908 en vertu de la Loi modifiant la Loi sur le Service civil, laquelle a instauré le principe du mérite par voie de concours. La Loi sur le Service civil de 1962 a préservé l’autonomie de la CSC, alors que la Loi sur l’emploi dans la fonction publique de 1967 a réaffirmé le principe du mérite et a modifié le nom de la CSC qui devint alors la Commission de la fonction publique (CFP). La CFP est un organisme gouvernemental indépendant qui assure la protection du système d’embauche fondé sur le mérite, la neutralité politique, la représentativité (Autochtones, minorités visibles, femmes et personnes handicapées), et l’usage des deux langues officielles (français et anglais) dans la fonction publique du Canada. La CFP a pour mandat de nommer des personnes dans la fonction publique et d’accorder des promotions au sein du gouvernement. La CFP peut aussi offrir aux divers ministères de l’aide à l’embauche, ainsi que des outils d’évaluation.
Cette collection se compose d’ordres du jour, de procès-verbaux et de pièces justificatives créés lors des réunions des commissaires.
URL
https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_134426