Auditor General of Canada : Inspector General of public accounts of Upper Canada

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Document Record

Creator
Canada. Office of the Auditor General.
Title
Auditor General of Canada : Inspector General of public accounts of Upper Canada
Vérificateur général du Canada : Inspecteur général des comptes publics du Haut-Canada
Identifier
MIKAN: 136255
Reels/Bobines: T-2278
Archival Reference/Référence Archivistique: RG 58 2 a, R711-28-X-E, R711-28-X-F
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Subject
Government
Gouvernement
Document source
Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
Notes
1832/1840
Language
English
Description
The Office of the Auditor General of Canada was established in 1878 to audit the accounts of the federal government's departments, agencies and many of its Crown Corporations. Before 1878, an officer of the Department of Finance, namely the Minister of Finance, had fulfilled this role. The auditor general is independent of the government and reports results of annual examinations of government financial statements to the House of Commons, which are then contained in the Public Accounts of Canada. The office also conducts comprehensive audits of individual departments and agencies or specific programs, and government-wide issues such as management of human resources, contracting and the use of computers. Auditors general are appointed by the governor general in council for 10 year terms during good behaviour. However, removal of an auditor general requires the approval of both the House of Commons and Senate. Auditors general can only serve one term and cannot be reappointed to the position.
Upon completion of the audit of the public accounts, the Auditor General submitted his findings to the Inspector General who made comments on the accounts and the audit before submitting them to the Executive Council.
This collection consists of one book containing the remarks of the Inspector General on the public accounts of Upper Canada for the years 1832 to 1840.
Le poste de vérificateur général du Canada fut créé en 1878 pour la vérification des comptes des ministères et organismes du gouvernement fédéral, ainsi que de plusieurs de ses sociétés d’État. Avant 1878, un fonctionnaire du ministère des Finances, à savoir le ministre des Finances, assumait ce rôle. Le vérificateur général est indépendant du gouvernement. Il soumet annuellement son rapport sur la vérification des états financiers du gouvernement à la Chambre des communes, puis les résultats sont insérés dans les comptes publics du Canada. Le vérificateur général est aussi appelé à mener des audits complets des ministères et organismes individuels, ou de programmes spécifiques, ainsi que des domaines qui touchent l’ensemble du gouvernement tels que la gestion des ressources humaines, les contrats publics et l’utilisation des ordinateurs. Les vérificateurs généraux sont nommés par le gouverneur général en conseil pour un mandat de 10 ans. La destitution d’un vérificateur général requiert cependant l’approbation tant de la Chambre des communes que du Sénat. Les auditeurs généraux ne peuvent remplir qu’un seul mandat et ne peuvent assumer cette fonction une seconde fois.
À la fin de sa vérification des comptes publics, le vérificateur général présentait ses conclusions à l’inspecteur général qui émettait alors des commentaires sur les comptes et la vérification avant de soumettre le tout au Conseil exécutif.
Cette collection est constituée d’un livre contenant les commentaires de l’inspecteur général à propos des comptes publics du Haut-Canada au cours des années 1832 à 1840.
URL
https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_136255