Department of Finance : Board of Claims for War of 1812 losses
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Document Record
- Creator
- Canada. Dept. of Finance.
- Title
-
Department of Finance : Board of Claims for War of 1812 losses
Ministère des Finances : Commission des réclamations pour pertes subies pendant la guerre de 1812 - Identifier
-
MIKAN: 139215
Reels/Bobines: C-15720, T-1122 to T-1144
Archival Reference/Référence Archivistique: RG 19 E 5 a, R200-112-9-E, R200-112-9-F
oocihm.lac_mikan_139215
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-
Government
Military
Indigenous history
Genealogy
Gouvernement
Militaire
Histoire autochtone
Généalogie - Document source
- Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
- Notes
- 1813/1848
- Language
- English
- Description
-
The Department of Finance was formally created in 1869. Originally, its primary function was administering the collecting and spending of public monies, and servicing the national debt. During World War One, the federal government borrowed from and taxed individual Canadians directly for the first time (through Victory Loans and income taxes). Massive expansion of the economy during World War Two led to a growth in the department’s influence, along with the introduction of Unemployment Insurance (1941; now known as Employment Insurance) and Family Allowances (1945). The Department of Finance Canada is described by the Canadian Encyclopedia as now being “the federal government's main engine of research, advice and analysis on national economic and financial affairs, including fiscal policy, debt management and taxation."The department comes up with the federal budget and tax and tariff laws, manages federal government borrowing on the financial markets, and represents the country in international financial institutions. The Bank of Canada and the Auditor General report to Parliament through the Minister of Finance.
This collection consists of records related to the work of the commission and boards of claims for War of 1812 Losses. These records include proceedings, letterbooks, and vouchers for supplementary payments. The type of claims investigated included claims for damage done by his Majesty's troops, damage done by Aboriginals, damage done by the enemy, and damage sustained in transporting troops, goods, etc. These records have become a part of the Department of Finance fonds because of the department's role as a central agency whose terms of reference extend to financial matters across all government activities.
Le ministère des Finances fut officiellement constitué en 1869. À l’origine, sa principale fonction consistait à gérer la perception et la dépense des deniers publics, ainsi que le service de la dette. Durant la Première Guerre mondiale, le gouvernement fédéral a dû, pour la première fois, emprunter de l’argent aux citoyens canadiens et percevoir des impôts directs (sous forme d’emprunts de la Victoire et d’impôts sur le revenu). L’expansion économique massive qui s’est produite durant la Deuxième Guerre mondiale a contribué à la croissance de l’influence du Ministère, ainsi qu’à l’instauration de l’assurance-chômage en 1941 (désignée aujourd’hui sous le nom d’assurance-emploi) et des allocations familiales en 1945. L’édition anglaise de l’Encyclopédie canadienne décrit le ministère des Finances du Canada comme étant à l’heure actuelle « le principal véhicule de recherche, de consultation et d’analyse du gouvernement fédéral dans le domaine de l’économie et des finances du pays, y compris la politique fiscale, la gestion de la dette et la taxation ». Le Ministère élabore le budget fédéral, ainsi que les lois tarifaires et les lois sur les impôts, gère les emprunts du gouvernement fédéral sur les marchés financiers et représente le pays auprès des institutions financières internationales. La Banque du Canada et le vérificateur général rendent des comptes au Parlement par l’entremise du ministre des Finances.
Cette collection contient des documents relatifs au travail de la Commission et des conseils chargés d’enquêter sur les réclamations pour pertes subies pendant la guerre de 1812. Ces documents comportent des procédures, des registres de lettres et des pièces justificatives pour des versements supplémentaires. Les enquêtes ont porté sur divers types de réclamations dont celles pour des dommages causés par les troupes de Sa Majesté, par les Autochtones et par l’ennemi, et des dommages subies lors du transport des troupes, des provisions, etc. Ces documents font désormais partie du fonds du ministère des Finances car celui-ci est un organisme central dont le mandat s’étend aux aspects financiers se rapportant à toutes les activités gouvernementales. - URL
- https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_139215