Office of the Deputy Superintendent General of Indian Affairs : Correspondence, 1862-1896

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Document Record

Creator
Canada. Dept. of Indian Affairs.
Title
Office of the Deputy Superintendent General of Indian Affairs : Correspondence, 1862-1896
Bureau du surintendant général adjoint des Affaires indiennes : Correspondance, 1862-1896
Identifier
R216-237-9-F
Government
161865
RG 10 B 2 a
R216-237-9-E
lac_mikan_157485
Aboriginal
157485
oocihm.lac_mikan_157485
Document source
Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
Language
English
Description
In 1755, the British Crown established the British Indian Department, and responsibility for Indian Affairs rested on the Superintendents of Indian Affairs from 1755 to 1841. After 1843, the Governors General held control of Indian Affairs, but usually delegated much of their responsibility to a series of Civil Secretaries. In 1860, the responsibility for Indian affairs was transferred from the government of Great Britain to the Province of Canada and the responsibility for Indian Affairs was given to the Crown Lands Department Commissions Responsible for Indian Affairs. The responsibility for Indian Affairs rested with various government departments between 1873 and 1966. The Minister of the Interior also held the position of Superintendent General of Indian Affairs after the Indian Affairs Department was established in 1880. From 1950 to 1965, the Indian Affairs portfolio was carried by the Minister of Citizenship and Immigration. In October 1966, the Department of Indian Affairs and Northern Development was created. On June 13, 2011 the department was changed to Aboriginal Affairs and Northern Development Canada. In 2015 it was renamed Indigenous and Northern Affairs Canada (INAC) and in 2017 it changed to Crown-Indigenous Relations and Northern Affairs Canada.
This collection includes letters received by the Deputy Superintendent from 1862 to 1872. This material also includes a diagram or plan, circa 1868, showing the parish limits in the vicinity of Sault-Saint-Louis, near the St. Lawrence River. This correspondence is arranged according to an alphabetical-numerical system. Registers to this correspondence are included. The collection also includes an entry book of letters received from 1862 to 1870; and correspondence dealing with welfare and land, dated 1874, 1881, and 1896.
En 1755, la Couronne britannique a établi un département britannique des Affaires indiennes et, entre 1755 et 1841, la responsabilité des affaires indiennes relevait des surintendants des Affaires indiennes. À compter de 1843, les affaires indiennes étaient placées sous l’autorité des gouverneurs généraux qui déléguaient souvent une grande partie de leurs responsabilités à des secrétaires civils. En 1860, la responsabilité des affaires indiennes passa du gouvernement de la Grande-Bretagne à la province du Canada où des commissions du ministère des Terres de la Couronne en assumèrent la responsabilité. Entre 1873 et 1966, la responsabilité des affaires indiennes releva de divers ministères. Après la création du ministère des Affaires indiennes en 1880, le ministre de l’Intérieur occupait également le poste de surintendant général des Affaires indiennes. De 1950 à 1965, le portefeuille des Affaires indiennes relevait du ministre de la Citoyenneté et de l’Immigration. En octobre 1966, le ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien fut créé. Le 13 juin 2011, le ministère est devenu Affaires autochtones et Développement du Nord Canada. En 2015, il a été rebaptisé Affaires autochtones et du Nord Canada (AINC) et en 2017, il est devenu Relations Couronne-Autochtones et Affaires du Nord Canada.
Cette collection comprend des lettres reçues par le surintendant adjoint entre 1862 et 1872. Ces documents contiennent aussi un diagramme ou une carte qui indique les limites des paroisses dans les environs de Sault-Saint-Louise, à proximité du fleuve Saint-Laurent, vers 1868. Cette correspondance est classée selon un système alphanumérique. Les registres de cette correspondance sont inclus. La collection comprend aussi un registre des lettres reçues entre 1862 et 1870, ainsi que de la correspondance traitant d’assistance publique et de questions foncières en 1874, 1881 et 1896.
URL
https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_157485