Department of Indian Affairs, Toronto office of the Central Superintendency : correspondence

Bobines disponibles : 23

Notice bibliographique du document

Créateur
Canada. Dept. of Indian Affairs.
Titre
Department of Indian Affairs, Toronto office of the Central Superintendency : correspondence
Ministère des Affaires indiennes, Bureau de la surintendance centrale à Toronto : Correspondance
Identificateur
MIKAN: 157752
Reels/Bobines: C-9613 to C-9633, C-13332, C-13417 to C-13418, C-13490, T-1461, T-1472
Archival Reference/Référence Archivistique: RG 10 C I 2 a, R216-278-1-E, R216-278-1-F
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Sujet
Government
Indigenous history
Gouvernement
Histoire autochtone
Document original
Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
Notes
1845/1879
Langue
anglais
Description
In 1755, the British Crown established the British Indian Department, and responsibility for Indian Affairs rested on the Superintendents of Indian Affairs from 1755 to 1841. After 1843, the Governors General held control of Indian Affairs, but usually delegated much of their responsibility to a series of Civil Secretaries. In 1860, the responsibility for Indian affairs was transferred from the government of Great Britain to the Province of Canada and the responsibility for Indian Affairs was given to the Crown Lands Department Commissions Responsible for Indian Affairs. The responsibility for Indian Affairs rested with various government departments between 1873 and 1966. The Minister of the Interior also held the position of Superintendent General of Indian Affairs after the Indian Affairs Department was established in 1880. From 1950 to 1965, the Indian Affairs portfolio was carried by the Minister of Citizenship and Immigration. In October 1966, the Department of Indian Affairs and Northern Development was created. On June 13, 2011 the department was changed to Aboriginal Affairs and Northern Development Canada. In 2015 it was renamed Indigenous and Northern Affairs Canada (INAC) and in 2017 it changed to Crown-Indigenous Relations and Northern Affairs Canada.
This collection consists of letters received at the Toronto office of the Central Superintendency between 1845 to 1877. It contains two dockets, dated 1877 dealing with timber rights and treaty registration. There is also a record of registered letters received at the Toronto Office between 1868 to 1871. Part of the collection includes a register of letters received in 1876 and 1877. Unfortunately, this latter register is only partially accurate.
Correspondence has been arranged alphabetically by name of letter author (although not all letters by the same author are filed contiguously) within year ranges. As such, the arrangement disregards the letter numbering system originally devised by the records creators and records keepers to manage and retrieve the correspondence. Part of the collection includes an abstract of letters received, which forms an index to this set of correspondence.
En 1755, la Couronne britannique a établi un département britannique des Affaires indiennes et, entre 1755 et 1841, la responsabilité des affaires indiennes relevait des surintendants des Affaires indiennes. À compter de 1843, les affaires indiennes étaient placées sous l'autorité des gouverneurs généraux qui déléguaient souvent une grande partie de leurs responsabilités à des secrétaires civils. En 1860, la responsabilité des affaires indiennes passa du gouvernement de la Grande-Bretagne à la province du Canada où des commissions du ministère des Terres de la Couronne en assumèrent la responsabilité. Entre 1873 et 1966, la responsabilité des affaires indiennes releva de divers ministères. Après la création du Ministère des affaires indiennes en 1880, le ministre de l'Intérieur occupait également le poste de surintendant général des Affaires indiennes. De 1950 à 1965, le portefeuille des Affaires indiennes relevait du ministre de la Citoyenneté et de l'Immigration. En octobre 1966, le ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien fut créé. En 2015, il a été rebaptisé Affaires autochtones et du Nord Canada (AINC) et en 2017, il est devenu Relations Couronne-Autochtones et Affaires du Nord Canada.
Cette collection est constituée des lettres reçues par le bureau de la surintendance centrale à Toronto entre 1845 et 1877. Elle comprend deux chemises datées de 1877 qui traitent des droits de coupe et de l'enregistrement des traités. On y trouve aussi un relevé des lettres recommandées reçues par le bureau de Toronto entre 1868 et 1871. Une partie de la collection consiste en un registre des lettres reçues en 1876 et 1877. Malheureusement, ce registre n'est pas totalement fiable.
La correspondance a été classée par ordre alphabétique des noms des auteurs (mais toutes les lettres d'un même auteur ne sont pas nécessairement classées de façon contiguë) pour la période en question. Ainsi, le classement ne tient pas compte du système numérique utilisé par ceux qui ont créé les documents et ceux qui en avaient la garde afin de pouvoir gérer et récupérer la correspondance. Une partie de la collection est constituée d'un résumé des lettres reçues qui sert d'index pour cette correspondance.
Volumes: 405-435
740-744, 746, 761, 1043, 1161, 468/A
URL
https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_157752