Scrip records : administrative records relating to Treaty No. 7
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Document Record
- Creator
- Canada. Dept. of Indian Affairs.
- Title
-
Scrip records : administrative records relating to Treaty No. 7
Certificats : Documents administratifs relatifs au Traité no 7 - Identifier
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MIKAN: 159453
Reels/Bobines: C-13906
Archival Reference/Référence Archivistique: RG 10 B 8 p, R216-695-6-E, R216-695-6-F
oocihm.lac_mikan_159453
lac_mikan_159453 - Subject
-
Government
Indigenous history
Gouvernement
Histoire autochtone - Document source
- Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
- Notes
- 1883/1896
- Language
- English
- Description
-
In 1755, the British Crown established the British Indian Department, and responsibility for Indian Affairs rested on the Superintendents of Indian Affairs from 1755 to 1841. After 1843, the Governors General held control of Indian Affairs, but usually delegated much of their responsibility to a series of Civil Secretaries. In 1860, the responsibility for Indian affairs was transferred from the government of Great Britain to the Province of Canada and the responsibility for Indian Affairs was given to the Crown Lands Department Commissions Responsible for Indian Affairs. The responsibility for Indian Affairs rested with various government departments between 1873 and 1966. The Minister of the Interior also held the position of Superintendent General of Indian Affairs after the Indian Affairs Department was established in 1880. From 1950 to 1965, the Indian Affairs portfolio was carried by the Minister of Citizenship and Immigration. In October 1966, the Department of Indian Affairs and Northern Development was created. On June 13, 2011 the department was changed to Aboriginal Affairs and Northern Development Canada. In 2015 it was renamed Indigenous and Northern Affairs Canada (INAC) and in 2017 it changed to Crown-Indigenous Relations and Northern Affairs Canada.
This collection consists of two miscellaneous volumes of records relating to the administration of Treaty No. 7. Volume 1305 contains a ledger of issues of implements, equipment, seed, clothing, and supplies (with a nominal index), 1883-1896. Volume 1306 consists of a register of incoming correspondence indicating date, incoming letter number, reference number, file number, name of correspondent and a précis of content, 1886-1895.
Users should note that the microfilm copy of volume 1306 incorrectly identifies its contents as being "Treaty 7 Vouchers, 1886-1894".
En 1755, la Couronne britannique a établi un département britannique des Affaires indiennes et, entre 1755 et 1841, la responsabilité des affaires indiennes relevait des surintendants des Affaires indiennes. À compter de 1843, les affaires indiennes étaient placées sous l’autorité des gouverneurs généraux qui déléguaient souvent une grande partie de leurs responsabilités à des secrétaires civils. En 1860, la responsabilité des affaires indiennes passa du gouvernement de la Grande-Bretagne à la province du Canada où des commissions du ministère des Terres de la Couronne en assumèrent la responsabilité. Entre 1873 et 1966, la responsabilité des affaires indiennes releva de divers ministères. Après la création du ministère des Affaires indiennes en 1880, le ministre de l’Intérieur occupait également le poste de surintendant général des Affaires indiennes. De 1950 à 1965, le portefeuille des Affaires indiennes relevait du ministre de la Citoyenneté et de l’Immigration. En octobre 1966, le ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien fut créé. Le 13 juin 2011, le ministère est devenu Affaires autochtones et Développement du Nord Canada. En 2015, il a été rebaptisé Affaires autochtones et du Nord Canada (AINC) et en 2017, il est devenu Relations Couronne-Autochtones et Affaires du Nord Canada.
Cette collection est constituée de deux volumes contenant divers documents liés à l’administration du Traité no 7. Le volume 1305 contient un registre (avec un répertoire nominatif) qui donne des informations sur la distribution du matériel, de l’équipement, des semences, des vêtements et des fournitures (1883-1896). Le volume 1306 est un registre du courrier reçu, lequel indique la date et le numéro d’arrivée de chaque lettre, son numéro de référence, son numéro de dossier, ainsi que le nom du correspondant et un résumé du contenu (1886-1895).
Les utilisateurs doivent noter que la copie microfilmée du volume 1306 identifie incorrectement son contenu comme étant des « reçus du Traité no 7, 1886-1894 ». - URL
- https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_159453