Notifications of changes in the names of persons in Ontario
Available reels: 3
Document Record
- Title
-
Notifications of changes in the names of persons in Ontario
Avis de changements de nom pour la province de l'Ontario - Identifier
-
MIKAN: 192567
Reels/Bobines: C-4115, C-4119, C-4132
Archival Reference/Référence Archivistique: RG 68, R1002-31-5-E, R1002-31-5-F
oocihm.lac_mikan_192567
lac_mikan_192567 - Subject
-
Genealogy
Government
Généalogie
Gouvernement - Document source
- Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
- Notes
- 1939/1949
- Language
- English
- Description
-
A name change generally refers to the legal act by a person of taking a different name from their name at birth, marriage or adoption. The requirements for a formal name change varies from province to province. In Ontario, a person must be 16 years old before they are allowed to change their name without parental consent. To change a name, a Name Change application must be submitted to either the Ministry of Government Services, court of justice or registrar of civil status. In the following collection, the documented name changes have been approved by the Registrar of the Supreme Court of Ontario at Toronto. A document such as a birth certificate must be submitted during a name change, and a statement as to why the name is being changed is needed in most areas and the reason has to be serious.
This collection is made up of registers containing copies of notifications of people changing their name under provisions of the Change of Name Act for the Province of Ontario. The material of this collection covers the periods between Nov. 13, 1939, to Jan. 28, 1943 (reel C-4115), Feb. 24, 1943, to Feb. 12, 1947 (reel C-4119) and Feb. 15, 1947, to May 21, 1949 (reel C-4132).
The name change records begin with image 00612 on microfilm reel C-4115 and continue to image 00780. On microfilm reel C-4119, the name change records begin with image 00413 and continue to image 00702. On microfilm reel C-4132, the name change records begin with image 00064 and continue to image 00230.
No finding aid is available on the microfilm reels.
En principe, un changement de nom fait référence à l'acte juridique par lequel une personne prend un nom différent de celui qu'elle a reçu à sa naissance, à son mariage ou lors de son adoption. Les démarches requises pour effectuer un changement de nom officiel varient d'une province à l'autre. En Ontario, une personne doit être âgée d'au moins 16 ans pour effectuer un changement de nom sans le consentement de ses parents. Pour changer son nom, une demande de changement de nom doit être soumise soit au ministère des Services gouvernementaux, soit à un tribunal de justice, soit au Directeur de l'état civil. La collection suivante contient les demandes de changement de nom avec les documents connexes ayant reçu l'approbation du registraire de la Cour suprême de l'Ontario, à Toronto. Lors d'une demande de changement de nom, un document, tel qu'un certificat de naissance, ainsi qu'une déclaration indiquant les raisons de la demande, doivent être soumis dans la plupart des régions, et les raisons données doivent être sérieuses.
Cette collection renferme les registres contenant les copies des avis concernant les personnes ayant changé leur nom en vertu de la Loi sur le changement de nom de la province de l'Ontario. Les documents de cette collection couvrent les périodes entre le 13 nov. 1939 au 28 janv. 1943 (bobine C-4115), 24 févr. 1943 au 12 févr. 1947 (bobine C-4119) et le 15 févr. 1947 au 21 mai 1949 (bobine C-4132).
Les dossiers de changements de nom se trouvent sur les images 00612 à 00780 de la bobine de microfilm C-4115, sur les images 00413 à 00702 de la bobine C-4119 et sur les images 00064 à 00230 de la bobine C-4132.
Aucun instrument de recherche n'est disponible sur les bobines de microfilm.
Volumes: 699, 720, 778 - URL
- https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_192567