Secretary of State : Returns to addresses and orders of Parliament
Bobines disponibles : 3
Notice bibliographique du document
- Titre
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Secretary of State : Returns to addresses and orders of Parliament
Secrétaire d’État : Réponses aux adresses et aux ordres du Parlement
World War I war charities records
Documents touchant des secours de guerre - Identificateur
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MIKAN: 196978
Reels/Bobines: T-4161 to T-4163
Archival Reference/Référence Archivistique: RG 6 G 1
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lac_mikan_196978 - Sujet
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Government
Politics and politicians
Military
Gouvernement
Politique et politiciens
Militaire - Document original
- Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
- Langue
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anglais
français - Description
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The Secretary of State was responsible for correspondence between the federal and provincial governments and essentially acted as the communications liaison between governments and between federal government departments. The department then distributes these to the Ministry responsible and gathers the replies to be submitted to Parliament. These records reflect the relationship between the Secretary of State and the House of Commons.
The microfilm reels T-4161, T-4162 and T-4163 are the registers and index for Addresses and Order from 1857 to 1930. These Addresses and Orders indicate the body to which the question was passed, the subject and date of the inquiry as well as the action and date of the return. These registers do not provide an adequate finding aid for the files and can best be used to give an overall impression of the types of questions asked in Parliament and referred to the Secretary of State for action.
Le secrétaire d’État est responsable de la correspondance échangée entre les gouvernements fédéral et provinciaux et joue essentiellement le rôle d’agent de liaison entre les différents gouvernements et entre les ministères du gouvernement fédéral. Le ministère du secrétaire d’État distribue ensuite cette correspondance aux ministères responsables et recueille les réponses que seront présentées au Parlement. Ces documents reflètent les rapports existant entre le secrétaire d’État et la Chambre des communes.
Les bobines de microfilm T-4161, T-4162 et T-4163 contiennent les registres et l’index pour les adresses et les ordres émis entre 1857 et 1930. Ces adresses et ces ordres indiquent à quel organisme parlementaire s’adresse la question, le sujet et la date de la requête, ainsi que l’action prise avec la date de la réponse. Ces registres, qui ne bénéficient d’aucun instrument de recherche adéquat pour les dossiers, peuvent servir au mieux à offrir un éclairage général sur la nature des questions adressées au Parlement et renvoyées au secrétaire d’État pour qu’il y donne suite. - URL
- https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_196978