Chinese immigration records : C.I. 44 forms and indexes
Available reels: 29
Document Record
- Title
-
Chinese immigration records : C.I. 44 forms and indexes
Documents sur l’immigration chinoise : Formulaires C.I. 44 avec index - Identifier
-
MIKAN (English)/MIKAN (Anglais): 4350360
MIKAN (French)/MIKAN (Français): 4350361
Reels/Bobines: T-16164 : T-16184
Archival Reference/Référence Archivistique: R1206-294-1-E
RG76-D-2
oocihm.lac_mikan_4350360
lac_mikan_4350360 - Subject
-
Government
Genealogy
Immigration - Language
- English
- Description
-
This subseries contains C.I. 44 forms and the corresponding index cards. The C.I. 44 is a one-page form that documents each person of Chinese origin or descent in Canada, whom were required to register under section 18 of the Chinese Immigration (Exclusion) Act of 1923. Each form includes a photograph of the registered individual and information such as: name, alias, address, occupation, age, gender, marital status, name and address in Canada of husband/wife, names and addresses of children in Canada, birthplace, port of entry, ship, date of arrival, amount paid for the head tax, C.I. 5, C.I. 28, C.I. 30 or C.I. 36 certificate number, height, facial and physical features. Forms contain an area for the Department to write down comments on the individual. Forms may contain a case file number for the individual. These forms are organized chronologically by date of registration. The majority of forms were created within the twelve-month registration period of Section 18, ending June 30, 1924. A number of forms are related to individuals who were absent from Canada during this period and registered upon their return. The index cards (reels T-16156 to T-16163) are used to access the forms. They are organized by rough alphabetical order. Each index card contains information such as: the person's name, C.I. 44 form number, age, and date of registration. Index cards of immigrants include their C.I. 5, C.I. 28, C.I. 30 and C.I. 36 numbers. Index cards of native-born individuals are identified as "N.B." and include the person's date of birth. In some instances, the index card includes a case file number. The index cards can be used to search an individual by name. The C.I. 44 number from the index card can then be used to retrieve the individual's form (reels T-16164 to T-16184).A reference guide to this collection can be found at: https://www.crkn-rcdr.ca/en/ci-44-forms-and-index-cards-rg76-d2j
Le C.I. 44 est un formulaire d'une page qui documente chaque personne d'origine ou d'ascendance chinoise au Canada, qui était tenue de s'enregistrer en vertu de l'article 18 de la loi sur l'immigration chinoise (exclusion) de 1923. Chaque formulaire comprend une photographie de la personne enregistrée et des informations telles que : le nom, le pseudonyme, l'adresse, la profession, l'âge, le sexe, l'état civil, le nom et l'adresse au Canada du mari/de la femme, le nom et l'adresse des enfants au Canada, le lieu de naissance, le port d'entrée, le navire, la date d'arrivée, le montant payé pour la taxe d'entrée, le numéro de certificat C.I. 5, C.I. 28, C.I. 30 ou C.I. 36, la taille, les traits du visage et les caractéristiques physiques. Les formulaires contiennent un espace permettant au service d'inscrire des observations sur l'individu. Les formulaires peuvent contenir un numéro de dossier pour l'individu. Ces formulaires sont classés chronologiquement par date d'enregistrement. La majorité des formulaires ont été créés au cours de la période d'enregistrement de douze mois de l'article 18, qui s'est terminée le 30 juin 1924. Un certain nombre de formulaires concernent des personnes qui étaient absentes du Canada pendant cette période et qui se sont enregistrées à leur retour. Les fiches (bobines T-16156 à T-16163) permettent d'accéder aux formulaires. Elles sont classées par ordre alphabétique approximatif. Chaque fiche contient des informations telles que le nom de la personne, le numéro du formulaire C.I. 44, l'âge et la date d'enregistrement. Les fiches des immigrants comprennent les numéros C.I. 5, C.I. 28, C.I. 30 et C.I. 36. Les fiches des personnes nées dans le pays sont identifiées par la mention "N.B." et comportent la date de naissance de la personne. Dans certains cas, la fiche comporte un numéro de dossier. Les fiches peuvent être utilisées pour rechercher un individu par son nom. Le numéro C.I. 44 de la fiche peut alors être utilisé pour retrouver le formulaire de l'individu (bobines T-16164 à T-16184).Un guide de référence pour cette collection est disponible à l'adresse suivante : https://www.crkn-rcdr.ca/en/ci-44-forms-and-index-cards-rg76-d2j - URL
- https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_4350360