Marine Casualty Investigations : register of investigations into wrecks

Bobines disponibles : 1

Notice bibliographique du document

Créateur
Canada. Dept. of Transport.
Titre
Marine Casualty Investigations : register of investigations into wrecks
Enquêtes sur les accidents maritimes : Registre des enquêtes sur les naufrages
Identificateur
MIKAN: 179965
Reels/Bobines: T-16143
Archival Reference/Référence Archivistique: RG 12 B 12, R184-173-2-E, R184-173-2-F
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Sujet
Government
Transportation
Gouvernement
Transport
Document original
Library and Archives Canada / Bibliothèque et Archives Canada
Notes
1911/1961
Langue
anglais
Description
The Department of Transport was established in 1936 by the government of William Lyon Mackenzie King (1874 - 1950) in recognition of the changing transportation environment in Canada at the time. It merged three departments: the former Department of Railways and Canals, the Department of Marine and Fisheries, and the Civil Aviation Branch of National Defence. Today, Transport Canada (as the department is now known) is a department focused on policy and regulation rather than transportation operation. It is now responsible for aeronautics, navigation, shipping facilities, motor vehicles, ferries, railways and canals connecting provinces or connecting provinces with a foreign country.
This collection consists of a register listing alpha-chronologically the shipping casualties in Canadian waters which resulted either in a preliminary or formal investigation conducted by the Department, or the convening of a coroner's inquest. The information contained in this register includes: name of vessel; date of casualty; nature of casualty; port and registration number; nature of inquiry and by whom; remarks; and the departmental file number for the records of the inquiry itself, including numbers from the old Department of Marine and Fisheries central registry for the period between 1911 to 1936.
Le ministère des Transports a été créé en 1936 par le gouvernement de William Lyon Mackenzie King (1874-1950) en raison de l’évolution du milieu des transports au Canada à l’époque. Ce Ministère est né de la fusion de trois ministères : l’ancien ministère des Chemins de fer et Canaux, le ministère de la Marine et des Pêcheries et la Direction de l’aviation civile du ministère de la Défense nationale. Le Ministère, que l’on désigne aujourd’hui sous le nom de Transports Canada, s’intéresse aux politiques et aux règlementations plutôt qu’aux opérations du transport. Il est maintenant responsable des secteurs de l’aéronautique, de la navigation, des installations portuaires, des véhicules à moteur, des traversiers, des chemins de fer et des canaux qui relient les provinces ou les provinces avec les pays étrangers.
Cette collection se compose d’un registre contenant une liste alphabétique et chronologique des accidents maritimes survenus dans les eaux canadiennes et qui ont donné lieu soit à une enquête préliminaire ou une investigation formelle menée par le Ministère, soit à la convocation d’une enquête du coroner. Parmi les informations consignées dans ce registre, on trouve les suivantes : nom du navire, date et nature de l’accident, port et numéro d’immatriculation, genre d’enquête et nom de l’enquêteur, remarques, ainsi que le numéro du dossier du Ministère pour les documents de l’enquête comme telle, y compris les numéros de l’ancien système central de gestion des dossiers du ministère de la Marine et des Pêcheries pour les années 1911 à 1936.
URL
https://heritage.canadiana.ca/view/oocihm.lac_mikan_179965